Sabtu, 9 Februari 2013

PENCEGAHAN AWAL KANSER PAYUDARA

TAHUKAH ANDA?

PREMIUM BEAUTIFUL BOLEH MEMBANTU ANDA DALAM MENCEGAH KANSER PAYUDARA.
SEBELUM ITU, MARI MENGENAL DULU TENTANG KANSER YANG DITAKUTI OLEH SETIAP WANITA



APA ITU KANSER PAYUDARA
Kanser payudara  merupakan sejenis barah yang terjadi akibat tindakan sel yang bermula daripada  bahagian payudara. Ia berkembang melalui proses pembahagian yang melebihi kadar keperluan organ dan seterusnya menyerang organ dan tisu-tisu yang berhampiran. PALING HEBAT, sel-sel kanser ini dapat MEMBEBASKAN DIRINYA DRP KETUMBUHAN ASAL DAN KEMUDIAN MEMASUKI SALURAN DARAH SERTA LIMFA (LYMPHATIS SYSTEM). Dgn cara ini jugalahkanser yang terdapat pada payudara merebak dan menyerang bahagian-bahagian lain dalam badan seseorang.

Seperti anda yang sudah ketahui bahawa kanser payudara menyumbangkan peratus yang tertinggi bagi penyakit kanser dalam kalangan kaum wanita. Kanser payudara berada di tangga kelima bagi kadar kematian akibat kanser dan merupakan penyumbang utama kematian akibat kanser dalam kalangan wanita di Malaysia. Di sepanjang hidupnya seseorang wanita mempunyai risiko menghidap kanser ini sebanyak 1 dalam 8 dan kemungkinan meninggal dunia akibatnya adalah 1 dalam 28.

GEJALA-GEJALA DAN TANDA-TANDA KANSER PAYUDARA
Masalah utama untuk mengenal pasti kanser payudara adalah untuk mengesannya pada peringkat awal. Kanser payudara pada peringkat awal tidak menunjukkan sebarang tanda dan wanita yang menghidapnya tidak mempunyai sebarang gejala.

Berikut adalah TANDA-TANDA dan GEJALA-GEJALA yang mungkin menjadi petanda kanser payudara;
-Ketulan pada payudara dan perubahan permukaan payudara yang menjadi tidak rata.
-Perubahan pada kulit payudara, kulit kelihatan berbintik, kemerahan dan keras.
-Kelura darah ataupun lendir berdarah dari puting susu. 
-Puting susu tenggelam ke dalam payudara.
-Terdapat saluran darah yang menonjol di permukaan kulit payudara,
-Luka yang tidak sembuh pada permukaan payudara.
-Terasa ada biji atau ketulan di bahagian ketiak.
-Hilang selera makan dan turun berat badan.

Tanda-tanda kanser merebak ke organ-organ lain badan seperti ke paru-paru menyebabkan sukar bernafas dan batuk berdarah, sakit tulang, sakit kepala, dan lain-lain lagi.



KOS RAWATAN KANSER PAYUDARA
Jika di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), rawatan 25 kali radioterapi adalah lebih kurang RM 1 500 hingga RM 1 750 (RM 50 sekali rawatan dan RM 500 untuk caj peralatan dan perancangan radioterapi). Di HKL, keseluruhan rawatannya tidak lebih RM 500. Jika hospital swasta mengenakan bayaran RM 200 sehari, kos keseluruhan bagi radioterapi sebanyak 25 kali cuma RM 5 000 hingga RM 6 000.

Kos rawatan kanser payudara sangatlah mahal. Jadi marilah mencuba penggunaan PREMIUM BEAUTIFUL untuk kesihatan anda. InsyaAllah PREMIUM BEAUTIFUL boleh mencegah dan  merawat kanser. KESIHATAN 70% KECANTIKAN 30%

BAGAIMANA PREMIUM BEAUTIFUL DAPAT MENCEGAH KANSER PAYUDARA?


Premium Beautiful merupakan korset pembentukan kontur badan berteknologi F.I.R (FAR INFRARED RAYS). Sel barah tidak akan wujud sekiranya darah mengalir berterusan dan lancar ke seluruh badan kerana F.I.R melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan dan mengekalkan kepanasan suhu badan. Premium Beautiful ini sekaligus memberi terapi pemanasan badan. Sel barah mati pada suhu 42 celcius ketika pemakaian Premium Beautiful iaitu melalui sinar F.I.R yang akan membunuh sel barah tanpa sedar.

F.I.R yang terdapat pada setiap benang korset Premium Beautiful membantu meningkatkan daya tahan tubuh, meneutralkan racun dan memperkuatkan proses terapi kanser bagi pesakit kanser payudara. Ia turut mendetoktifikasi sel-sel barah dengan cekap. F.I.R juga mengembangkan kapilari darah untuk membantutkan pemberanakan sel barah.

Seperti yang selalu saya tekankan dalam entri-entri sebelum ini, Premium Beautiful bukan sahaja untuk cantik tetapi 70% adalah untuk kesihatan manakala 30% adalah untuk kecantikan. Saya tidak menjanjikan 100% yang kita tidak akan menghidapi kanser, tetapi Premium Beautiful adalah salah satu usaha untuk kita mencegah pertumbuhan dan penyebaran kanser payudara sebelum terlambat.

Ketika sihat, kita mungkin agak berkira untuk mengeluarkan sedikit duit untuk MELABUR ke arah kesihatan. Tetapi apabila kita SAKIT kelak, segala ubatan atau treatment kita sanggup hadapi untuk kembali SIHAT.

Oleh itu, marilah kita bersama-sama mencegah kanser payudara dengan mendapatkan 1 set Premium Beautiful untuk kesihatan anda. 

Sekiranya anda berminat dan sebarang pertanyaan dengan lebih lanjut, sila hubungi saya di;
-Myra Abdullah 0192096828-
-email: myraabdullah@yahoo.com
-find me on facebook 'Myra Abdullah-

Love and hugs...Myra Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan