Sabtu, 19 Januari 2013

PENJAGAAN KULIT

Assalamualaikum..Hi guys :) Entry kali ini i nak sharing dengan u all pasal petua tradisional. Actually i tak tahu nak post apa untuk harini. So i decided nak sharing pasal petua hilangkan jerawat.. I percaya 100% penduduk sedunia tak suka jerawat bertenggek kat muka kan..Wajah yang penuh dengan jerawat of course lah buat muka kita hilang seri dan kurang confident. 



Disamping kita memakai produk-2 penjagaan muka spt SKII, Olay, Safi dan sebagainya, kita boleh mengamalkan petua-2 tradisional bagi menghilangkan jerawat. Memang tak susah kalau u all buat. 
U all boleh buat time tengah free atau sebelum tidur. 

So apa petua yang menghilangkan jerawat?


Hilangkan jerawat dengan air basuhan beras.
Time u all masak nasi, air basuhan jangan dibuang. Ianya bagus untuk kulit yang berminyak dan boleh mengeringkan jerawat dengan pantas. Jangan lupa selawat Nabi sebanyak 3x dan basuh muka dengan air basuhan beras. Lepas tu, biar sampai kering dan jangan dilap. Selepas kering, cuci dengan air suam. InsyaAllah berkesan dalam menghilangkan jerawat.

Yang penting kita kena amalkan tips dengan konsisten. Selamat mencuba :)

Selain itu, dalam menjaga muka supaya muka i jadi gebu dan halus, i juga mengamalkan BB Plus Colagen from HAI O. Hasilnya memang menakjubkan kat i. Memang excited lah sebab kulit i pun semakin jadi flawless selepas hampir 2 bulan i amalkan. U all cuba lah :)



Memang banyak benefits kalau kita mengamalkan nya :

-Melambatkan proses penuaan dan mengurangkan kedutan
-Kulit halus dan gebu seperti bayi
-Kulit berseri-seri dan sekatakan tona kulit
-Menganjalkan dan menegangkan kulit muka, leher. tangan, payudara, perut, peha dan punggung
-Melembapkan kulit
-Alternatif untuk rawatan penyakit sendi

Dapatkan dengan segera dan rasailah perubahannya. Anything u can ask me more detail:
-Myra Abdullah 0192096828
-email: myraabdullah@yahoo.com
or
find me on facebook 'Myra Abdullah'

1 ulasan:

  1. macam mana dengan mask telur putih, sis? orang cakap bagus utk kulit berjerawat? Kulit saya ni banyak jerawat..kalau dh namapk okay, esok lusa, naik balik. :(

    BalasPadam