Rabu, 16 Januari 2013

A BEAUTIFUL MOMENTS AT MEDAN

Assalamualaikum..Excited nak tulis entry ni sebab nak share apa yang i buat sepanjang trip i ke Medan.Walau pun hanya 4 hari 3 malam but memang seronok sangat.Maklum lah hanya perempuan je kan so tak ada sekatan langsung utk shopping.Im single he he he he...Sampai je kat airport Polonia Medan i terus di jemput oleh Pita anak kawan i yang memang tinggal kat sana.Ambil teksi and check in hotel dulu..


welcome to medan
                                                                                              
I pilih pardede internasional hotel sebagai tempat penginapan di sini.Di tengah tengah pusat bandar byk kemudahan dan harga yang berpatutan.rm 158++ utk  1 malam termasuk sarapan pagi.Suasana hotel agak aman dan memang terasa keadaan yang santai.So tak salah pilih lah hotel ni. Biasa orang Malaysia ke sini pasti akan check in ke Garuda Plaza.Tapi i kalau boleh tak nak la jumpa orang Malaysia kat sini.Ewahh..



 Pardede Internasional Hotel Medan




View dalam bilik tak mewah but selesa


Day 2
Istana Maimon sebagai tempat utk memulakan perjalanan hari ke-2 di Medan.Istana ni biasa je but masih mengekalkan struktur bangunan lama yang masih dijaga rapi,cantik dan simple.Ini tempat yang wajib pergi bila ke Medan.Menempatkan tentang sejarah melayu lama Medan.Berkesempatan memakai songket n bergambar ala ala si puteri..Nak tengok pic nya..??? Nanti kan,sewa baju rm 20ribu rupiah = rm7.

 Utk pic yang i dalam busana songket i akan buat entry khas utk tu,so stay tune ya.

Tentang makanan pula tak de pape yang menarik pun.Kalau Indonesia biasalah terkenal dengan ayam penyet,bakso sup buntot. Semua ni memang murah dan sedap. Terus terang i tak sempat nak snap pic sebab bila terhidang terus ngap sampai habis..Terlupa jap nak share dgn u all..Sebenarnya lapar sangat..Now kat Malaysia pun dah byk kan.

     Teh botol ni mcm teh ais juga.


Pengangkutan  utama kat sana memang motosikal atau becak.(macam beca cuma digantikan dgn motosikal) so laju la sikit. I sendiri pun naik becak bila keluar sekitar kota Medan murah dan cepat.Tapi memang panas dan berhabuk la sikit muka tu. Kat sana tak bersih macam Malaysia tau.

        Sempat pose dulu sebelum naik becak.

       Suasana cantik sekitar Masjid Raya Medan

Day 3
Seharian shopping di Pasar Petisah.Memang ramai orang kat sini yang berjaja.Yang ada toko dan yang atas motor.Mereka punya semangat memang kental sebab taraf hidup mereka jauh ketinggalan Jadi bersyukur la kita berada di bumi Malaysia yang aman dan damai.


                                                         
shopping time!!!




        cantik kasut ni gold with crystal

electrik blue.rock star look..but tak selesa di kaki i..


   this the only one.bukan saiz i so i tak dapat nak beli.

Barang-barang kat petisah memang murah kalau kita pandai tawar menawar..I habis sebanyak 5 juta rupiah kat sini je.Semua kedai hanya melakukan urusan jual beli dgn cash sahaja.3 kali i berlari ke atm utk keluarkan duit sbb tak cukup nak bayar..I lupa diri sekejap kat sini.. I will upload pic brg2 yang i beli utk tatapan u all..


       baju utk i and my love



yang ni baju-2 i..macam-2 jenis baju u all boleh choose kat sana depends pada taste sendiri.


              skinny jeans with variety colour..

Lovely heels

      
              buah tangan utk kawan2(wallet batik,kain batik,fridge magnetic)

          wallet levis full leather in black

         levis wallet full leather in brown

         tshirt for family.

Masa shopping mata i terpaku dgn frame kaligrafi kalimah suci.Terlalu cantik dan i tak pernah nampak or jumpa kat malaysia.Bila tanya harga i rasa nak beli semua..Ewah, ewah..Murah sangat u...Finally i decide beli 3 je iaitu ayat 1000 dinar, kalimah syahadah dan tulisan bismillah berbentuk sampan.Sure u all pun suka!!







Day 4
Hari terakhir kat Medan,sedih ada happy pun ada..Sedih sebab cuti dah berakhir n duit dah habis..Happy sebab dah nak balik, i miss my baby boo kat rumah.InsyaAllah klu di izinkan i akan dtg ke medan lagi next time.Or destinasi pilihan lain lepas ni Jogjakarta.More cantik kot.


Sebenarnya kalau nak share tentang medan memang banyak,cuma i ringkaskan dan padatkan story yang penting je,kalau nak citer sume memang tak habis la syg...U all just enjoy from my pic yang sempat terakam ni k..Sebab masa shopping malas nak pegang2 hp or kamera.


Bak kata pepatah hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri.. I love malaysia very much!!! Kepada kawan kawan yang mempunyai minat yang sama macam i travel, shopping, makan dan have fun anda di alu-alukan utk menyertai i utk next trip.Lagi ramai lagi bagus..We share a good moments together..


Setiap apa yang i kecapi dan nikmati hari ini adalah usaha dan titik peluh i sendiri.Freedom time freedom money.I yang tetapkan apa yang i inginkan.Yang pasti harus berani dalam setiap perkara.Pilihan i dalam bisness ni memang tidak salah.Jadi pada yang ingin keluar dari kepompong lama anda just do a simple step.. Call, masssage,whatsapp or email me.. I will show u the way.



Journey to success, muda bergaya dan ......(anda tentukan) Im always G.L.A.M


        Dress for chinese new year 2013 n favourite shoe.


Love and hugs myra abdullah
019-2096828

Tiada ulasan:

Catat Ulasan