Sabtu, 22 Disember 2012

SCHOOL HOLIDAY 2012

Bila sampai bulan november dan disember pasti pelajar sekolah rendah atau menengah  pasti gembira.Al maklumlah cuti sekolah yang panjang.Tapi pada
ibu bapa pula ada yang dah mula runsing,sebab bila musim cuti ni ada banyak agenda or aktiviti yang akan di lakukan bersama anak anak dan keluarga.Ada
yang merancang nak pergi bercuti dalam atau luar negara,shopping dan yang paling senang dan jimat pulang ke kampung melawat atuk dan nenek..Save budget.Ye lah balik kampung tak perlu lah nak sewa hotel berbintang-bintang,makan minum bertanggung,just keluar duit utk beli keperluan asas,al maklumlah ada tukang masak berhemah, Dengan alasan rindu masakan kampung dan rindu air tangan mak.. Itu alasan biasa la beb..



Seperti yg kita sedia maklum kos sara hidup di tengah kota metropotitan ni mmg tinggi.Nama je gaji beribu-ribu tapi berapa je yang boleh kita jadikan tabungan dan perbelanjaan harian?Masing masaing ada jawapan tersendiri.Seperti saya contohnya duduk klang tapi bekerja di Damansara,berapa jauh perjalanan saya setiap hari?Merempuh jem hampir setiap hari dan bayaran tol.Jadi utk perjalanan saja saya perlu menyediakan sebanyak rm600 sebulan.Banyak kan?Tapi itu lah hakikat hidup di bandar.

Kesesakan lalu lintas


 kesimpulannya jika saya masih memilih kehidupan dahulu maka tidak lah saya dapat menikmati kehidupan sebenar.Tetapi saya berani utk melakukan satu perubahan kecil dengan niat utk menyediakan kehidupan yang berkualiti dan terjamin utk anak anak saya.Perubahan yang saya maksudkan adalah memulakan perniagaan premium Beautiful bersama Hai-O.Saya puas dgn apa yang saya lakukan sekarang.Berada dalam kumpulan yang kuat aura kejayaannya dan dikelilinggi oleh mentor mentor hebat iaitu CDM Hanis Haizi dan CDM Razali Zain,dan juga kumpulan saya sendiri.Dengan adanya bonus besar saya mampu menyediakan kemudahan keluarga dan anak anak.Mungkin belum berpeluang membawa anak bercuti ke luar negara tapi sekurang kurangnya saya masih mampu membawa mereka bercuti dan membeli belah serta menyediakan tabungan utk pembelajaran mereka.Maklumlah cuti sekolah dah nak berakhir nak buat budget utk buka sekolah pula..Alhamdulillah saya mampu utk semua itu...

Hujung minggu yang lalu saya berkesempatan membawa anak2 menginap di Holiday Villa Hotel and Suite di Subang Jaya.Walaupun dekat dgn rumah tapi terasa jugalah suasana bercuti tapi yang kesiannya daddy n adik tak dapat ikut.Cuma Farish n mummy je..Tak pe kami dah biasa jadi utk meriahkan keadaan saya bawa seorang ank saudara utk temankan Farish,diringkaskan cerita kami breakfast,lunch dan dinner di situ.Habiskan masa pergi swimming pun sampai kecut badan dan sebelah malam tengok live band.Keesokkan harinya check out dan kami pergi shopping pula.Kami pilih One Utama sebab mudah apa yang saya nak cari semua ada.Sesuai la tag line dia'All In One'.So enjoy ur pic dan banyak juga hasil belian saya hari itu...







           Baju, jeans utk abang dan adik,POLO HOUSE KID and BABY PONEY

                              Warna sedondon utk abg dan adik.




         Christmas gift LEGO TRANSFORMERS dan beg sekolah ANGRY BIRD




IRIS and ROSEWATER by CRABTREE&EVERLYN
Yang ini utk mummy,body wash lotion shower gel..
Bau dia mmg best,so sebelum tidur lumur satu badan,,


 L'OCCITANE Almond body lotion again...love it very much!
Syg nak guna.



And finally i get my SK11 treatment essence..ni yang paling i suka..i memang fanatik bab kecantikan dan amat menghargainya..
so this weekend amat bermakna sbb dapat berbelanja lebih lagi, syukur dgn rezeki yang telah di beri olehnya,,


Bila dah berbelanja i mula la plan nak susun kat mana,i suka toilet yang ala ala hotel,so i know where i want put all this.
                                           
                                     JENG....
                                       


                                     JENG....





                                    JENG.......



                                      TARA......





    HE...HE...HE... OK la kan? sampai hubby tanya tu beli utk hiasan je ke??



                                yang penting i puas.

so sape sape yang lepas ni free or ada minat yang sama jom kita lepak makan n chat sama sama.so boleh tambah kawan lagi..just contact me ok...
                          we have fun on great time...see ya..









Tiada ulasan:

Catat Ulasan