Khamis, 13 Disember 2012

SEMINAR SM/SSM

Alhamdullilah seminar yang dijalankan berjalan dengan lancar!I'm quite surprised jugak dengan the numbers of people attended the seminar from ALL OVER Malaysia.


Lebih kurang 300++ lebih yang datang... kalau dulu early of this year kami handle seminar juga but the total number of people attended cuma 100++ je.. It shows that dalam masa tempoh beberapa bulan sahaja boleh berkembang sebanyak ni! Konsep ganda masa+ Ganda Tenaga = Hasil pun berganda2!

Anyway saya sangat bersyukur kerana Allah kurniakan rakan-rakan sahabat perjuangan yang sentiasa 100% beri komitment pada saya... sebab tu jugak mereka boleh berjaya..

"Kejayaan bukan satu suratan, tetapi satu PILIHAN"

Seminar ni bertempat di Eastin Hotel pada 10 Dec 2011
I choose Eastin sebab food dia sedap! Heheeh  makanan penting nanti spoil mood orang nak focus kat seminar :P

Tajuk seminar:-

KE ARAH MENCAPAI MATLAMAT DAN IMPIAN 2012




kembar tapi tak seiras hehehe

Bacaan doa dimulakan bakal DSM Zaer hubby bakal CDM Sha Khalid



 audience yang khusyukk dengar :D

 barisan speakers.. terdiri daripada CDM Maisarah, CDM Sha, bakal CDM Sha, CDM Razz and me!


 Raz mulakan tajuknya Takwim Syarikat... Takwim syarikat dan takwim kumpulan ni ada banyak agenda tahunan dalam syarikat dan kumpulan kami.. jadi kalau nak berjaya kita mesti follow agenda syarikat tersebut. Kalau tak kita akan rasa lost... dan lama2 leader pun tak rapat sangat dengan kita.. :)






MC of the day is bakal CDM Faziha, nun jauh dari saya duk JOHOR, sepupu sendiri...satu-satunya dalam keluarga yang komited buat business ni sejak beliau Sales Manager... sentiasa letakkan alasan ke tepi.. now pregnant 6 bulan tetap gagahkan diri untuk laksanakan tanggung jawab beliau. Thanks zizi you're the best... CDM Around the corner :D

CDM Salha aka kembar ku orang kata lah.. terangkan tentang internet business... since our group merupakan group perintis ONLINE BUSINESS jadi kami mesti menurunkan ilmu kepada rakan-rakan kongsi agar ia muda diduplikasi!

Business di hujung jari! Senang je so tiada alasan untuk cakap tiada kawan!








CDM Maisarah pula share tentang Proses semasa jumpa client... apa peranan kita sebagai orang baru, kita ada konsep FORMH, prinsip ABC, tee up leaders dan macam2 lagi.. siap ada role play lagi tu 





After that bakal CDM Sha Khalid, she was my silent reader for almost 4 years duk follow... last2 be part of my team! CDM around the corner jugak ni... dalam tempoh setahun macam2 beliau dah kecapi hasil daripada usaha gigih dan of course sebab dia berdikari!

Tajuk yang dia ambil pun berdikari... kenapa perlu berdikari? Sebab mesti take the ownership to the business... so sebelum nak berdikari.. mesti lah tuntut ilmu.. bila dah ada ilmu bertindak.. tengok cara leader present dan kita TIRU Sahaja!! Tak tau takpe boleh belajar asalkan kita RELAKAN DIRI KITA UNTUK DIBIMBING.... if terlalu banyak alasan pada leader, leader pun KIV kita :P






My turn lasttt skali....  tajuk DREAM BIG...if you dream it, you can become it!


Kenapa perlu berimpian besar? Sebab impian itu percuma tak kena bayar pun... jadi mimpi je apa2 yang kita suka!! Dan melalui impian ini akan lead to halatuju semakin jelas to get what we want.. dan matlamat kita semakin jelas

Element percaya tu mesti ada dan letakkan 200% kepercayaan terhadap diri kita dan potensi diri. Positive thinking is also one of the element, kena avoid perasaan teragak2 or tidak yakin! Sebab kita adalah apa yang kita fikirkan.. if kita fikirkan boleh BOLEH lah jadinya... or vice versa..



tengok cdm pun salin nota... kalau tak cdm lagi kena berpuluh2 salin nota... ilmu takda sempadan... no limit so belajarlah lagi







BIG THANKS TO HANIS HAIZI ENTRY,memang masa seminar ni saya tak serta tapi saya yakin pasti byk lagi seminar yg akan glam aturkan selepas ini..sudah semestinya saya tidak akan ketinggalan dlm acara syarikar.entry ni sebagai penaik semangat utk saya.



be apart of my group; contact me 019-2096828
journey to success..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan